Porównanie potencjałów militarnych Polski, Niemiec i Rosji
PORÓWNANIE POTENCJAŁÓW MILITARNYCH NIEMIEC , POLSKI I ROSJI
KRAJ | NIEMCY Republika Federalna |
POLSKA Rzeczypospolita |
ROSJA Federacja Rosyjska |
LUDNOŚĆ | 84 mln | 37,6 mln | 147 mln |
PKB | 4,308 bln $ | 0,25 bln $ , 600 mld zł | 1,72 bln $ |
POWIERZCHNIA | 375 mln km ² | 312 mln km ² | 17 075 mln km ² |
STAN ARMII POKÓJ | 200 tys. żołnierzy z tego 17 tys. Służba Graniczna (zaniżone) | 150 tys. żołnierzy | 900 tys. żołnierzy |
PODWYŻSZONA GOTOWOŚĆ BOJOWA (potencjał) | 500 tys. żołnierzy | 250 tys. żołnierzy | 1 200 tys. żołnierzy |
POTENCJAŁ MOBILIZACJI (WOJNA) | 1 300 tys. żołnierzy | 550 tys. żołnierzy | 2 200 tys. żołnierzy |
WNIOSKI:
PRZEWAGA |
7 x Przewaga technologiczna i przemysłowa |
1 x
Druzgocąca militarna przewaga sąsiadów mających roszczenia terytorialne |
15 x Broń atomowa i rozwinięty przemysł zbrojeniowy. |
Stan potencjałów militarnych, gdy w Polsce wprowadzi się
Gminną Samoobronę Obywatelską (GSO)
—————————————————————————————————————————————————————
KRAJ |
NIEMCY |
POLSKA Rzeczypospolita |
ROSJA Federacja Rosyjska |
LUDNOŚĆ | 84 mln | 37,6 mln | 147 mln |
PKB | 4,308 bln $ | 0,25 bln $ , 600 mld zł | 1,72 bln $ |
POWIERZCHNIA | 375 mln km ² | 312 mln km ² | 17 075 mln km ² |
STAN ARMII POKÓJ | 200 tys. żołnierzy z tego 17 tys. Służba Graniczna (zaniżone) | 150 tys. żołnierzy | 900 tys. żołnierzy |
PODWYŻSZONA GOTOWOŚĆ BOJOWA (potencjał) | 500 tys. żołnierzy | 250 tys. żołnierzy | 1 200 tys. żołnierzy |
POTENCJAŁ MOBILIZACJI (WOJNA) | 1 300 tys. żołnierzy | 550 tys. Żołnierzy + 60 000 wyszkolonych partyzantów | 2 200 tys. żołnierzy |
WNIOSKI:
Przewaga militarna nie zachęcająca do napaści (najmniej trzeba mieć 3 krotną przewagę) |
0, 7 x | 1 x
Minimum 3000 gmin i dzielnic miejskich x 20 wyszkolonych partyzantów = 60 000 specjalsów x 10 =600 000 żołnierzy + 550 000 = 1 150 000 żołnierzy (jak Mocarstwo militarne) |
1,5 x |
Wnioski: Nie ma potrzeby rozbudowywać Wojska Polskiego powyżej 250 tys. żołnierzy, bo i tak nie zrównoważy się przewagi sąsiadów – mocarstw. Lepiej w „obronie” rozwinąć GSO i korzystając z przelicznika 10 : 1 , jeden partyzant = 10 żołnierzy liniowych uzyska się 1 150 żołnierzy – jak światowe mocarstwo. Dotyczy to tylko OBRONY kraju.
Pułkownik Jan G. Grudniewski tel. 601 361 962, prug@onet.pl www.polskiedruzynystrzeleckie.pl
ZADANIA GMINNEJ SAMOOBRONY OBYWATELSKIEJ
W czasie pokoju w przewidywaniu agresji: (stała gotowość bojowa)
- Ćwiczyć składy osobowe w taktyce i obsłudze sprzętu własnego i zastępczego. Organizacja strzelnic na terenie gmin i dzielnic oraz miejsc ćwiczeń.
- Rozpoznać teren i wcześniej przewidzieć kierunki nacierania kolumn nieprzyjaciela.
- Przygotować miejsca zasadzek, ukrycia sprzętu bojowego i kwatermistrzowskiego.
- Przygotować miejsca na zasadzki saperskie, mostki, powalenia drzew i organizację zapór drogowych itp.
- Rozpoznać miejsca składowania bazy danych ewidencji ludności i istotnych znaków drogowych w terenie. Wyznaczenie pomocników do likwidacji tych oznaczeń.
- Nawiązać osobistą łączność z sąsiadującymi GSO, ustalić współdziałanie i wzajemne wsparcie bojowe.
- Nawiązać łączność ze szczeblem nadrzędnym w po wiecie i Regionie oraz z sąsiadami.
- Tworzenie siatki wywiadowczej spośród informatorów własnych i sąsiadujących.
- Przygotowywanie się do wychwytywania dywersantów i tzw.: „zielonych ludzików”, ustalenie miejsc aresztów i przetrzymań.
- Przygotowanie miejscowej ludności do zasad obowiązujących po zajęciu terenu przez nieprzyjaciela (okupanta).
W czasie rozpoczęcia agresji: (pełna gotowość bojowa)
1 Mobilizacja stanu ilościowego członków GSO i rozdział wyposażenia bojowego.
2. Ukrycie sprzętu i zapasów materiałów w miejscach wcześniej przygotowanych.
3. Rozstawienie się na stanowiskach zasadzek i miejsc patrolowych.
4. Atakowanie z ukrycia kolumn marszowych, likwidowanie wozów dowodzenia, kierowania i
łączności nieprzyjaciela dla opóźnienia tempa marszu agresora.
- Atakowanie agresora na postojach nocnych w miejscach przewidywanego kwaterowania nieprzyjaciela jego sztabów, zapasów paliwa i amunicji.
- Likwidacja baz danych ludności, znaków drogowych, nazw ulic i oznakowania budynków.
7 . Prowadzenia walki przebiegle, aby zminimalizować straty własne w stanie ilościowym GSO.
- Wprowadzenie zasad i sądownictwa wojennego dla ludności aby zminimalizować przestępczość kryminalną i współpracę z okupantem.
- Przeciwdziałanie wprowadzeniu administracji okupacyjnej.
10 . Tworzenie nowych doraźnych oddziałów Samoobrony Obywatelskiej i ochrona ludności.
- Walka zbrojna z siłami okupacyjnymi, ich administracją i podporządkowaniem.
12 . Działania na rzecz wycofania się okupantów: bojowe, polityczne i społeczne
Warszawa 20 grudzień 2019 r.